دغل باز

دغل باز

دغل باز

دغل باز

روشی آسان برای کنترل قند خون

يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ق.ظ

روشی آسان برای کنترل قند خون

روشی آسان برای کنترل قند خون
رزماری را حتما می‌شناسید. این گیاه خوش‌عطر و بو که اغلب در غذاهای گوشتی کاربرد دارد در تهیه دمنوش هم استفاده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز آن هم با خواص فراوان برای سلامتی. برخی خواص احتمالی چای رزماری را باهم مرور می‌کنیم:

خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی:

رزماری حاوی ترکیباتی چون رزمارینیک اسید و کارنوسیک اسید است که گویا در کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی خصوصا در نواحی سینه و پروستات مؤثرند. رزماری همچنین از خواص ضدمیکروبی برخوردار است و درنتیجه احتمال می‌رود که به مقابله با عفونت‌ها و بهبود زخم کمک کند. البته هنوز مطالعات کافی در این زمینه برای اثبات قطعی گزاره‌های مذکور صورت نگرفته است.

تقویت سلامت مغز:

براساس مطالعات انجام‌گرفته روی حیوانات آزمایشگاهی می‌دانیم که ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در رزماری چه‌بسا در جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی هم مؤثر باشند. اما مطالعات این‌چنینی هنوز به‌طور مستقیم روی نمونه‌های انسانی انجام نگرفته‌است. بااین‌حال گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که شاید رزماری در مقابله با بیماری‌های انحطاطی عصبی هم مؤثر باشد.

کاهش قند خون:

چای رزماری می‌تواند به‌دلیل برخورداری از کارنوسیک اسید و رزمارینیک اسید به کاهش قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. در برخی مطالعاتی که البته به نتایج قطعی دست نیافته‌اند مشاهده شده که ترکیبات نامبرده می‌توانند روی قند خون اثری شبیه انسولین داشته باشند.

تقویت سیستم گوارش:

ترکیبات موجود در چای رزماری موجب کمک به رشد باکتری‌های مفید در سیستم گوارش و درنتیجه تقویت سلامت گوارشی و جذب بهتر مواد مغذی می‌شوند. البته ناگفته نماند که رزماری می‌تواند در برخی افراد عارضه‌ساز هم باشد. پس صرفا به خواص احتمالی اکتفا نکنید و عوارض احتمالی را هم از کارشناسان طب سنتی جویا شوید.

 

 

منبع: جام جم

  • همدان همدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی